I den här bloggen får du mestadels se skisser som jag själv gjort men du kommer även få se och läsa om andra saker som t.ex. smycken jag gjort själv och få tips på hur du kan förvandla skräp och rester från saker till vackra konstverk!

Jag hoppas du kommer tycka om min blogg och prova att själv göra de saker jag gör! :D

P.S. Jag har inte särskilt många verktyg utan de skiss pennor jag har är de du kan se på bilden :)

onsdag 21 december 2011

Diffrent stuff

I hope you like this :) it's a bit diffrent from the things I use to draw but someone wanted me to trie this so... I did :D

måndag 19 december 2011

fredag 16 december 2011

Hejsan! :D

Här är några bilder jag tagit som jag älskar
En lampa som står vid mitt fönster i mitt rum
A lamp that stands by my window in my room  

Ett pärlhalsband som hänger på min lampa
A pearl necklace hanging on my lamp

lördag 3 december 2011

4 prov på en vecka!!!!!

Tjenare!

Än en gång är jag ledsen för att jag inte uppdaterat men jag hade 4 PROV den här veckan så jag behövde verkligen plugga :(
här är iallfall en bild på mina fixade naglar :D ÄLSKAR att hålla på med sånt!! :D <3

I'm sorry for not updating (again) but I had 4 TEST this week, so I really needed to study :(
This is a picture of my fixed nails :D I LOVE to do stuff like that!! :D <3
Pink party nails! <3

onsdag 30 november 2011

Kände bara för det :)

Förlåt för att jag inte uppdaterat min blogg, det har varit så mycket med skolan att jag inte har haft tid men här är i alla fall en bild på mina naglar som jag fixade nyss :D

Sorry for not updating my blog, it has been so much in school that I haven't had the time to update :(
anyway, here is a picture of my nails that i have decorated :D

det kom lite utanför på tummen men det var för att min lillasyster stötte till mig när jag skulle måla den :P
P.S. My english suck, just so you know... so I understand if it's hard for you to understand it :P it's just that not everybody understands swedish :( So for more people to understand what im writing I decided to start write in english to :)

söndag 20 november 2011

Tips

Hejsan!

tänkte tipsa till en blogg som jag tycker är bra men den är inte på svenska :( den heter iallafall magdavacariu.blogspot.com :) tänkte prova på konst som jag sett på hennes blogg d.v.s. när man målar nakna människor (vet inte det korrekta namnet för det) har aldrig provat det och jag tänkte prova lite nytt :)
Vad tycker ni?

lördag 19 november 2011

Hejsan Hejsan

Nu ska jag starta med en skiss fast jag vet inte riktigt än vad den ska vara på, vi får se :)
Armando och Lisa har också kommit och hälsat på! :) Och så ska vi äta chokladtårta mums :)
Tänkte lägga upp två bilder på några konstverk som jag tycker är jätte coola!! :D 
Han som gjort detta heter Zac Freeman och han återvinner skräp och använder det för att göra konst, det är fascinerande och super coolt!!! 
Zac Freeman

Zac Freeman

fredag 18 november 2011

Äntligen!!

Tja!! :)
Nu är jag typ äntligen frisk!!! :D har ingen feber eller nått bara hostattacker (dom kan vara ganska jobbiga) och huvudvärken jag hade har jag inte längre!! :) Det är så skönt!
Viktigast är att jag nu kommer kunna skissa och uppdatera mer :)
Tänkte visa några bilder på ett smycke som jag gjorde helt själv! :) hoppas ni tycker det är fint:)
Här är den! :)
Den är gjord av lite rester från ett annat smycke (tofsen, de två små runda sakerna vid tofsen och de ovala metall grejerna som är inflätade i armbandet) och så är den gjord av en Odd Molly bricka (vid tofsen och de små runda sakerna) , skinnsnöre som jag färgat rosa med hjälp av en överstrykningspenna :P (den var beige innan) och så det guldkantade snöret som skinnsnöret är inflätat med :) 

En närbild :)

tisdag 15 november 2011

Neeeeej!!! :( :(

Sry för att jag inte kunnat uppdatera!!! :(
Har varit och är fortfarande jätte sjuk :( Har 39,2 graders feber, ont i bröstet och huvudet + hostattacker och man misstänker att jag har MYCOPLASMA!!!!!  :(
Så jag har inte orkar uppdatera för min kropp är alldeles svag :( det är jätte jobbigt att röra sig :(
Jag har inte heller orkat skissa något men jag har ett armband som jag nästan är klar med (börja jobba på det innan jag blev sjuk)
Jag ska försöka bli klar med den men vi får se hur det går :)
Det jobbigaste är att jag typ inte tål Mycoplasma medicinen för när jag tog den började jag att kräkas!!! :O :(
så jag har ingen aning om vad jag ska göra :(
Man får väll helt enkelt hoppas på det bästa .... :) :(

söndag 13 november 2011

Snabb skiss :P

Hejsan!

här är en snabb skiss som jag gjorde, vet inte riktigt varför jag ritade den :P den är lite konstig :P jaja :)
En korp i en virvelvind :P 

lördag 12 november 2011

Skiss 3

Tja! :D

Min bror och hans flickvän besökte oss igår, de va så roligt!! spelade poker och snackade:) Jag fick veta lite om Dagy för att se om jag vill gå där eller på VRG, det är ju snart dags för mig att välja gymnasium!
Har lite blandade känslor kring det, är både glad och ledsen men man får helt enkelt hoppas på det bästa! :D
Tänkte lägga upp en skiss som jag ritade nyss idag :) skriv gärna vad ni tycker om den, länkar till bra webbsiter där man kan lära sig att skissa bättre eller så kan ni ge mig kritik från egen erfarenhet :)
Det här är en skiss på en lampa som står i mitt rum vid ett fönster :) 

fredag 11 november 2011

Hejsan!

Det är mycket med skolan så jag har inte kunnat skissa så mycket men här är två skisser som jag skissade efter att jag kommit hem. Jag skissa dem väldigt snabbt så döm mig inte för hårt! :)
En cykel som står vid ett staket i vår trädgård :) 

En sak från trädgården :P 
Hoppas ni tycker dem e fina! :D 

torsdag 10 november 2011

Wohoooo!!!

Yeeeesss!!! min iPhone funkar äntligen!!!! fick återställa den till fabriksbruk och förlorade alla kontakter, appar o annat... men..... man ska tänka positivt (?) :)
för att fira detta ska jag lägga upp en bild som jag gjorde idag!! :)
Kunde inte vända den rätt :( 

 

Ja....

Mobilen är fortfarande sönder...
Jag hoppas verkligen att den fixas snart :(
Jag ska typ lämna in den imorron på lagning :(
Tänkte visa några coola bilder som är som tatueringar som jag tänkte rita på mitt ben :)
Jag gillar tatueringar men jag vill inte ha en riktig :P så jag ritar istället dem på mitt ben (det ser ut som tatueringar) och tar bort dem när jag vill :) ni kan få se en bild på det nån gång när min mobil funkar :) det är faktiskt väldigt roligt :D
 Tyckte att den var väldigt fin och så gillar jag kombinationen av färgerna :)
 På den här är det meningen att man ska ha något mellan vingarna tror jag :) tyckte att dem var skit snygga och coola :D
 Den ser feminin ut och vacker men ändå lite farlig, väldigt fin :)

Jag gillar kroppen på den här men inte huvudet :P skulle vara mycket coolare med ett annat huvud :)


Säg gärna vad ni tycker om dem eller förslag till webbsiter som har sånt här :)

onsdag 9 november 2011

mobilen är fortfarande pajad....

Ja.... vad ska man säga....
min mobil är fortfarande paj så jag kan inte föra över några av mina skisser till datorn :(
men jag ska försöka fixa den idag, man får hoppas på det bästa! :D

tisdag 8 november 2011

Mobilen e paj! :(

Tänkte lägga upp en skiss som jag ritade nyss efter jag kom hem från skolan (ritade väldigt snabbt så den kanske inte blev så bra) :P
Men tyvärr så laggar min mobil så att jag inte kan överföra skissen till min dator x(
Man får hoppas att den funkar snart så att jag kan lägga upp skissen :)

måndag 7 november 2011

Gamla grejer :P

Tänkte visa lite saker som jag gjort förut :)
Ge gärna lite feedback och sånt :)


söndag 6 november 2011

Höstlovet är slut!!

Neeeeeej!!!! höstlovet slutar idag!!!!!
När skolan börjar igen kommer jag nog inte hinna med att skissa så mycket :(
Det är så mycket press i nian! Men jag ska försöka uppdatera så mycket jag kan! :D

Skiss 2

Hejsan!

Nu är skissen äntligen klar! :)
Kommentera gärna så att ja får veta vad ni tycker :)

lördag 5 november 2011

Besök

Ida läste jag en till saga för min lilla syster (Törnrosa) och blev inspirerad till att börja med en ny skiss på en sovande människa :)
Fast just nu har jag besök av min brossa och hans flickvän, de är jätte roligt! :)
men skissen kommer nog inte bli klar idag tror jag :(
men den kommer helt säkert bli klar imorrn! :D
 

Skissen

Tja igen!
Det tog lite tid men nu har jag överfört bilden till datorn :)
Hoppas ni gillar den! :)

fredag 4 november 2011

Tja!

Jag skapade nyss bloggen och ska börja med att visa en skiss som jag fick inspiration till att göra från en sagobok som jag läste för min lillasyster :)
Hoppas ni gillar den!
Nu får vi bara se om det går att föra över bilden från min mobil... tog nämligen kort på skissen med min mobil :)