I den här bloggen får du mestadels se skisser som jag själv gjort men du kommer även få se och läsa om andra saker som t.ex. smycken jag gjort själv och få tips på hur du kan förvandla skräp och rester från saker till vackra konstverk!

Jag hoppas du kommer tycka om min blogg och prova att själv göra de saker jag gör! :D

P.S. Jag har inte särskilt många verktyg utan de skiss pennor jag har är de du kan se på bilden :)

lördag 19 november 2011

Hejsan Hejsan

Nu ska jag starta med en skiss fast jag vet inte riktigt än vad den ska vara på, vi får se :)
Armando och Lisa har också kommit och hälsat på! :) Och så ska vi äta chokladtårta mums :)
Tänkte lägga upp två bilder på några konstverk som jag tycker är jätte coola!! :D 
Han som gjort detta heter Zac Freeman och han återvinner skräp och använder det för att göra konst, det är fascinerande och super coolt!!! 
Zac Freeman

Zac Freeman

fredag 18 november 2011

Äntligen!!

Tja!! :)
Nu är jag typ äntligen frisk!!! :D har ingen feber eller nått bara hostattacker (dom kan vara ganska jobbiga) och huvudvärken jag hade har jag inte längre!! :) Det är så skönt!
Viktigast är att jag nu kommer kunna skissa och uppdatera mer :)
Tänkte visa några bilder på ett smycke som jag gjorde helt själv! :) hoppas ni tycker det är fint:)
Här är den! :)
Den är gjord av lite rester från ett annat smycke (tofsen, de två små runda sakerna vid tofsen och de ovala metall grejerna som är inflätade i armbandet) och så är den gjord av en Odd Molly bricka (vid tofsen och de små runda sakerna) , skinnsnöre som jag färgat rosa med hjälp av en överstrykningspenna :P (den var beige innan) och så det guldkantade snöret som skinnsnöret är inflätat med :) 

En närbild :)

tisdag 15 november 2011

Neeeeej!!! :( :(

Sry för att jag inte kunnat uppdatera!!! :(
Har varit och är fortfarande jätte sjuk :( Har 39,2 graders feber, ont i bröstet och huvudet + hostattacker och man misstänker att jag har MYCOPLASMA!!!!!  :(
Så jag har inte orkar uppdatera för min kropp är alldeles svag :( det är jätte jobbigt att röra sig :(
Jag har inte heller orkat skissa något men jag har ett armband som jag nästan är klar med (börja jobba på det innan jag blev sjuk)
Jag ska försöka bli klar med den men vi får se hur det går :)
Det jobbigaste är att jag typ inte tål Mycoplasma medicinen för när jag tog den började jag att kräkas!!! :O :(
så jag har ingen aning om vad jag ska göra :(
Man får väll helt enkelt hoppas på det bästa .... :) :(

söndag 13 november 2011

Snabb skiss :P

Hejsan!

här är en snabb skiss som jag gjorde, vet inte riktigt varför jag ritade den :P den är lite konstig :P jaja :)
En korp i en virvelvind :P 

lördag 12 november 2011

Skiss 3

Tja! :D

Min bror och hans flickvän besökte oss igår, de va så roligt!! spelade poker och snackade:) Jag fick veta lite om Dagy för att se om jag vill gå där eller på VRG, det är ju snart dags för mig att välja gymnasium!
Har lite blandade känslor kring det, är både glad och ledsen men man får helt enkelt hoppas på det bästa! :D
Tänkte lägga upp en skiss som jag ritade nyss idag :) skriv gärna vad ni tycker om den, länkar till bra webbsiter där man kan lära sig att skissa bättre eller så kan ni ge mig kritik från egen erfarenhet :)
Det här är en skiss på en lampa som står i mitt rum vid ett fönster :) 

fredag 11 november 2011

Hejsan!

Det är mycket med skolan så jag har inte kunnat skissa så mycket men här är två skisser som jag skissade efter att jag kommit hem. Jag skissa dem väldigt snabbt så döm mig inte för hårt! :)
En cykel som står vid ett staket i vår trädgård :) 

En sak från trädgården :P 
Hoppas ni tycker dem e fina! :D 

torsdag 10 november 2011

Wohoooo!!!

Yeeeesss!!! min iPhone funkar äntligen!!!! fick återställa den till fabriksbruk och förlorade alla kontakter, appar o annat... men..... man ska tänka positivt (?) :)
för att fira detta ska jag lägga upp en bild som jag gjorde idag!! :)
Kunde inte vända den rätt :(